aankomst Buenos aire

24 september 2015 - Bariloche, Argentinië

Stef en ik zijn nu ongeveer 3 weken al aan het reizen, dus voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar onze avonturen en mooie momenten kunnen terecht. Voor degene die het niet wilt lezen, de foto's spreken voor zich.

Ons startpunt was Buenos Aires, de hoofdstad. Een stad om bij te komen van de lange vlucht, maar toch ook weer niet echt. Er is zo veel te doen en te beleven dat de dagen te kort lijken. We zaten naast de wijdste weg ter wereld in het centrum. Wel was de 'cultuurshock' hier dus nog niet groot, het leven gaat hier snel en de afstanden zijn gigantisch! We wilden bv. Naar Villa Epecuen gaan, een 25 jaar lang onderwater gelegen en verlaten stad. Dit bleek alleen een busrit van 22u te worden en dan zat je nog in dezelfde provincie! Dus dat maar niet gedaan. Wel hebben we een dagtripje naar Uruguay gemaakt, uiteraard de Argentijnse steaks en empanadas gegeten, een tangoshow bekeken en geprobeerd Spaans te praten. Engels praten ze vrijwel niet.aan, gelukkig komen we nu met onze basic Spaans ook nog uit de voeten. Uiteraard ook alle leuke buurtjes bezocht zoals, palermo soho en palermo hollywood, recoleta en la boca.

Na een kleine week gingen we verder met de reis en besloten we te vliegen, de prijs met  een busrit scheelde bijna niets dus weer wat tijd en comfort gewonnen. Onze nieuwe locatie werd Iguazu. Onze aankomst in het hostel was leuk, de elektriciteit was uitgevallen dus we moesten het romantisch met kaarsjes doen. Hier zijn we niet lang gebleven, wel heerlijk weer gehad. Uiteraard de watervallen bezocht (het 7e wereldwonder?), en een zwerfhondje vond ons lief en bleef ons een half uur zeker volgen. Die zitten er overigens door het hele land ontzettend veel. En omdat het hier tropischere temperaturen zijn, natuurlijk ook lekgeprikt.

Salta was onze volgende plaats en daar besloten we met de bus naartoe te gaan. Dat werd eerst een rit van 6u, een uur wachten en weer instappen voor een tocht van nog 15u ongeveer. Het ging ook beter dan gedacht. In Salta zijn we 4 dagen gebleven en ons eerste museum bezocht. Het MAAM, hier word om de beurt een van de drie mummies tentoongesteld. Het waren drie kinderen die levend zijn begraven en door de kou bijna compleet bewaard zijn gebleven. Ook hebben we twee tours meegedaan. Eentje ging natuurlijk naar Cafayete, het wijngebied van Salta, met een mini proeverijtje. Onderweg lang in de bus zitten en dus veel met de andere uit de groep kunnen kletsen. Onze gids was ook geweldig, hij sprak perfect engels en gaf leuk en duidelijk uitleg over de bergen en wat er bijzonder was etc. Hij was zelfs zo druk aan het praten dat bij de eerste stop bleek dat hij twee personen was vergeten op te halen, haha. Later op de dag gooide hij ook nog koffie over zichzelf heen....het was niet zijn dag. De tweede tourgids deed het wat minder dan zijn voorganger en ook een minder leuke groep, wel zaten er twee Nederlandse stellen bij ons in de groep. Al wat oudere mensen, maar ze hadden leuke reisverhalen, ook over Argentinie. Deze tour ging via Purmamarca naar Uquaia, Tilcara en Humahuaca. En nog een paar kleinere waarvan ik de naam niet weet. Tussendoor nog een leuk pottenbakkerijtje bezocht en dat kunnen ze snel maken allemaal, leuk om te zien. Toen de cerro de los siete colores gezien, de zevenkleurige berg. Verder in alle dorpjes leuke pleintjes met allemaal kraampjes met zelfgemaakte spulletjes te zien. Vooral veel van alpacawol. Hier heb ik ook een leuk souvenirtje van stef gekregen en zelf handschoenen gekocht. Alvast voor straks in Patagonie. We hadden ook nog door middel van liftjes de berg 'beklommen'  en daar de zonsondergang bekeken.

Nu op naar Mendoza, weer een lange busrit, ongeveer 17u. Zonder overstap dit keer. In Mendoza hebben we even rustig aan gedaan, ik was behoorlijk verkouden geworden en dan slapen in hostels en lange busritten werd nogal veel. Dus even lekker in een prive kamertje overnacht in een hostel met geweldige binnentuin en ontzettend aardige eigenaar die ook nog eens goed Engels kon. Lekker de stad verkend en toch nog een tour gedaan, die erbij hoort als je in Mendoza bent. Im talking about the wines ofcoure:) eerst werden we bij een olijfoliefabriekje afgezet voor een rondleiding en heerlijke proeverij en daarna naar twee verschillende 'wineries'. Met uiteraard ook bij beide een proeverij. Stef en ik kregen een prive gids omdat wij de enige niet Argentijnse waren. Nog een heerlijke fles wijn gekocht en die lekker de volgende avond saampjes opgedronken♡.

Op het moment zijn we in Bariloche en de plaats vanwaar het echte werk gaat beginnen. Na weer een lange busrit aangekomen in de kou. In wat echt een skigebied is, dus Stef gaat morgen lekker de sneeuw in en ik ga een tochtje door het natuurreservaat ' Nahuel Napi' maken. Voor het weer hadden we Nederland in ieder geval niet hoeven verlaten.

1. Leny van Gaal:
    25 september 2015
    Ik hoop dat jullie genieten,en heel veel zien en opsteken van deze reis
  2. Susan:
    25 september 2015
    prachtig reis verslag, en hele mooie foto's.
    geniet ervan.
  3. Steffy:
    26 september 2015
    leuk om jullie verhalen te lezen!! Enjoy!
  4. Tahnee:
    Super leuk!!!!!! Geniet geniet geniet
  5. Maartje:
    26 september 2015
    wat leuk om te lezen allemaal. Lekker genieten!